Monday, December 22, 2014

Gemok oooo gemok part 2

....ceritanya setelah aku tersedar akan kegemokkan aku. Mulalah fasa-fasa diet aku alah yang yang yuk buka periuk tu.
Tapi aku tetap dapat turunkan berat badan, dan tak de lah sampai ke tahap kurus kering, tapi sekadar zon selesa pada waktu tu.
Aku masih ingat lagi, masa aku ditingkatan 5 aku berdiet bagai nak gila, sampaikan ada suatu pagi aku bersiap-siap nak pergi sekolah, "kelepukkk" aku jatuh depan cermin, masa tu aku rase pitam, nak muntah dan tak bermaya sangat. Mak dan abah bergegaslah bawak aku ke hospital, dan aku didiagnose ada low blood presure...Dr. pon cakap "dikk tak payah diet sampai macam ni ya" kantoi pulak ak diet Dr. nih... Dan sampai sekarang aku akan rase pitam nak pengsan kalau makan tak tentu. Dari masa ke semasa aku still mencari diet yang bersesuaian dengan sistem badan aku ni. Aku ni kategori pencinta makan.  The moral of the story janganlah kita diet sampai menyiksa dan memudaratkan diri kita sendiri. Kurus tak dapat penyakit lain yang dapat. Okay sampai sini pekongsian aku.

No comments:

Post a Comment